Af Mogens Bøggild Kristensen

Velkommen til 2022, hvor vi forhåbentlig kommer fri af Covid-19’s åg.

Velkommen til vort 45. år. Vi blev stiftet i 1977. Som tiden dog går.Og ikke mindst velkommen til Jyske 2022, som Hedensted Fotoklub er arrangør af.

Du kan se mere under Om klubben / Jyske 2002. Vi er pt. ca. 18 medlemmer, alle entusiastiske amatørfotografer M/K på alle niveauer.

At fotografere betyder ”at tegne med lys” og det er det vi i Hedensted Fotoklub forsøger at fortolke.

Det der binder os sammen er en fælles interesse for fotografiets mange spændende aspekter.Vi er en meget afslappet og uformel klub, hvor der er plads til alle. Flere deltagere laver selv uformelle møder i weekenderne og tager på fototur.

Nogle er så dygtige, at de kan få billeder i avisen og lave egne udstillinger.

Flere medlemmer har deltaget i eksterne konkurrencer og har fået både diplomer og præmier.

Andre befinder sig fint med at tage ferie- og familiebilleder, ja, og så måske et enkelt eller to til en konkurrence. Hos os er der altid en hjælpende hånd og gode råd. Det vi kalder inspiration og fællesskab.

HUSK: Intet kamera er for småt, intet er for stort! Med de seneste års udvikling er nogle sågar begyndt at bruge mobiltelefon. Det vigtigste for os er, at vi alle kan lære af hinanden uanset motivområde - ligegyldigt om man er begynder eller mere erfaren.

Vores motto kunne være.

Fotografens øje, tanker og sjæl laver billedet, kameraet bruges blot til registreringen

Hedensted Fotoklub tilbyder

• Masser af inspiration til dine billeder
  • Oplevelsesrige udlandsrejser
  • Fototure rundt i Danmark
  • Klubaftener med mange billeder
  • Mulighed for at deltage i konkurrencer. Vi har 2 internekonkurrencer hvert år.
  • Deltagelse i Jyske Mesterskaber i Fotografi
  • Månedens foto
  • Spændende foredrag om og med foto
  • Sparring fra andre klubber